• El català avança

    Així ho demostra l’estudi El català, al 2011: capacitat d’atracció i llengua de consum als ‘media’. Un 10% de les persones que tenen el castellà com a llengua materna han adoptat el català com a llengua principal, contra el 2% que han adoptat la situació inversa: catalanoparlants que han adoptat el castellà. En el cas de les persones que tenen una altra llengua materna, només el 6% adopten el català com a llengua principal en la vida quitidiana, davant el 19,8% que opten per la castellana.

    En consum dels mitjans de comunicació, la llengua catalana també avança de manera moderada i el nombre de consumidors ha anat augmentant fins al 74,5% de persones que consumeixen almenys un mitjà en català. Tot i que l’audiència dels canals de televisió en català, el consum d’internet i de premsa escrita en català ha augmentat respecte anys anteriors, la llengua catalana continua en clara situació de desavantatge, ja que hi ha molta més oferta en llengua castellana. Només la ràdio  manté la igualtat d’oients d’emissores en català i castellà.

    Per zona geogràfica, la presència del català és més elevada al nord  i interior de Catalunya i més baixa a l’àrea metropolitana de Barcelona.

    Aquest estudi ha estat elaborat sobre una mostra d’unes 25.000 persones majors de 14 anys. Si voleu aprofundir-hi podeu consultar-lo aquí.

Categories


Arxius


Enllaços


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes