• S1 matí- 2a sessió (dimecres, 1 d’octubre)

    “Qui són els personatges de les fotografies?”

    Avui, segon dia de classe del curs, hem donat la benvinguda a nous companys de curs i hem aprofitat per repassar algunes qüestions generals del curs.

    Hem parlat de tots els tipus de textos que es treballen al llarg de tot el nivell de Suficiència i, concretament, a Suficiència 1:  el text descriptiu i el text narratiu (vegeu la pàgina 405).

    I també hem repassat el sistema d’avaluació del curs: producció de tres textos escrits, d’una extensió aproximada de 150 paraules, i una expressió oral, a partir de la lectura d’una novel.la.

    Recordeu que dilluns ja hi haurà penjada al blog la llista de novel.les, entre les quals en podreu triar una. Estigueu ben atents!

    Aquí teniu un esquema del SISTEMA D’AVALUACIÓ:

    S1-Avaluació

    Avui hem continuat treballant les característiques del  text descriptiu  a partir d’un dictat d’un text  subjectiu. El dictat ha estat el punt de partida per començar  a treballar i a repassar alguns dels continguts ortogràfics i gramaticals del curs: l’accentuació, el concepte d’oració (simple i composta), els verbs copulatius i de pertinença, l’adjectiu, l’ús del punt i de la coma (enumerativa i d’incís).

    Podeu corregir el dictat clicant aquí.

    Podeu consultar aquestes pàgines del llibre de text per repassar i començar a estudiar aquests continguts:

    - L’oració: pàg. 170 i 171

    - El punt i la coma: pàg. 20 i 21. Hem fet l’activitat 8, pàg. 24

    - L’accentuació: pàg. 294 i 295

    - L’adjectiu: pàg. 117-119

    - Verbs copulatius i de pertinença: dins el text descriptiu (pàg. 83)

    DEURES

    - Escriure la vostra descripció física (objectiva o subjectiva) en aquesta entrada del blog en forma de comentari (unes 50-70 paraules).

    - Ex. 1 i 2, pàg. 296 (accentuació)

    - Per repassar el punt i la coma teniu aquests enllaços: el punt i la coma enumerativa (cliqueu “el punt” i “la coma” d’ Itineraris d’aprenentatge).

    Per acabar la sessió, cadascú ha fet una descripció oral d’un fragment d’una fotografia, cadascuna de les quals correspon a un personatge.  Sabeu quin és el vostre? Ho desvetllarem la setmana que ve…

     

        Bona feina i bon cap de setmana!

    Article complet

  • S1 tarda | Sessió 1 (dimarts 30 de setembre)

    qhr-transparent

    Avui ha estat la primera sessió del curs. Com en qualsevol inici, ens hem dedicat sobretot a presentar què faríem al llarg del trimestre, com ho faríem i també a conèixer-nos una mica. Aquí ho teniu en forma resumida:

    QUÈ TREBALLAREM EN AQUEST CURS?

    1. Aprendrem a fer textos descriptius i narratius.

    2. Consolidarem o revisarem aspectes ortogràfics, gramaticals i lèxics per poder fer bons textos.

    COM AVALUAREM EL CURS?

    Al llarg del trimestre farem diverses activitats avaluadores que serviran per veure l’evolució del vostre aprenentatge. Aquí en teniu la descripció:

    S1-Avaluació

    Caldrà que obtingueu un mínim de 70 punts sobre 100 per assolir el curs.

    QUINA NOVEL·LA HE DE LLEGIR?

    Podeu escollir qualsevol novel·la en català que no us hàgiu llegit prèviament. Podeu comprar-vos el llibre, intercanviar-vos-el amb  un company de classe o utilitzar el Servei de Préstec del Centre de Normalització Lingüística o el de les Biblioteques de  la ciutat. Si necessiteu orientació sobre què llegir, podeu demanar-m’ho o consultar els suggeriments que trobareu en aquesta llista.

    Quan hàgiu decidit el llibre, feu-m’ho saber per intentar que hi hagi varietat de títols entre tots els alumnes i que l’activitat d’expressió oral sigui més variada.

    QUÈ MÉS HEM FET A CLASSE?

    1. Ens hem presentat i hem descobert que en general no us agrada cuinar però que sou uns manetes!

    2. Hem fet un breu dictat per començar a recordar certs aspectes ortogràfics.

    3. Hem llegit en veu alta (pàg. 331 i 332).

    QUÈ HEU DE FER PER AL PRÒXIM DIA?

    Per començar-nos a familiaritzar amb el funcionament del blog i amb la descripció, us demano que prepareu una descripció de vosaltres mateixos. Hi podeu incloure aspectes físics o psicològics. Escriviu-la deixant el text als comentaris d’aquesta mateixa entrada. Hi podeu accedir fent clic a la banda superior esquerra d’aquesta entrada.

    Article complet

  • S3-1a sessió (dimarts, 30 de setembre de 2014)

    05

    Hola,

    En aquest blog us aniré indicant les coses que hem fet a classe i els deures que cal fer per a la propera sessió. També hi aniré penjant alguna activitat que haureu de fer.

    Doncs, bé, comencem:

     

    Avui, 30 de setembre, hem començat el curs de Suficiència 3. Aquest curs el fem els dimarts i dijous de 9.15 a 11.15 h, a l’aula 2 (4a planta) del CNL de l’Hospitalet.

    Jo sóc la Maria Roig, la vostra professora i si us heu de posar en contacte amb mi podeu fer-ho a través del correu electrònic: mroig@cpnl.cat.

     

    Durant la primera part de la classe, hem comentat aquests aspectes pràctics i de funcionament del curs:

    - El calendari i les hores lectives

    - Assistència mínima del 75 % de les classes per poder-vos presentar a la prova final (5 faltes com a màxim)

    - Avaluació –> consta de dues parts: unes exercicis que farem a classe i que valdran 20 punts (3 exercicis escrits i un debat) i l’examen de final de curs que valdrà 80 punts. Se sumaran les dues puntuacions i qui tregui una nota de 70 o superior estarà aprovat i tindrà el certificat del nivell de Suficiència.

    - Us he comentat que al llarg del curs farem algunes activitats fora de programa. Una d’elles és per commemorar l’any Vinyoli i ja l’hem feta avui mateix. Es tractava de llegir la biografia de l’autor i fer un exercici de comprensió. Després cadascú ha escrit la seva biografia sense el nom. Les hem llegit i hem intentat esbrinar de qui era cada escrit. Val a dir que com que la majoria us coneixeu l’activitat ha estat bastant fàcil.

    - Un altre dels autors que treballarem perquè aquest any se celebren els 50 anys que va escriure una de les seves obres més famoses, Els altres catalans, és en Paco Candel. Per començar a saber-ne una mica més he fet un dictat de la sinopsi de la seva obra. Més endavant, farem una activitat conjunta amb els alumnes de l’Elemental 1 que fan classe a la mateixa hora que nosaltres.

    - També hem parlat del a Gimcana de les llengües i hem fet un petit tast per veure si sabíeu d’on provenien unes quantes paraules. Alguns ho heu endevinat i tot!

     

    Pel que fa al contingut del curs, com que ja quedava poca estona hem tractat un tema d’ortografia, les laterals (l, ll i l·l) que les podeu trobar a les pàgines 111 i 112 del llibre.

     

    Com a deures cal fer els exercicis 1 i 2 de la pàgina 113 del llibre. També podeu fer els exercicis 1, 2 i 3 de la pàgina 25 del quadern d’activitats i fer-vos vosaltres mateixos la correcció.

    I fins aquí han donat de si les dues hores de classe. Dijous continuarem.

     

    llegir

     

    Article complet

  • S1 matí-1a sessió (dilluns, 29 de setembre)

    “Com som? Coneguem-nos i descrivim-nos!”

    Avui, 29 de setembre, hem començat el curs de Suficiència 1, de 45 hores, que s’imparteix els dilluns i els dimecres, de 9.15 h a 11.15 h,  al CNL de l’Hospitalet.

    Durant la primera part de la classe, hem comentat aquests aspectes pràctics i de funcionament del curs:

    - El calendari i les hores lectives

    - Assistència mínima del 75 % de les classes per poder obtenir el certificat d’aprofitament del curs (5 faltes com a màxim)

    - Avaluació: no hi ha prova final.  Es faran 4 avaluacions al llarg del curs, tres activitats d’expressió escrita i una d’expressió oral (a partir de la lectura d’una novel.la) cadascuna de les quals val 25 punts.

    - Presentació del llibre del curs, el blog d’aula de nivell de Suficiència i els recursos lingüístics en línia que es poden consultar a l’hora de produir textos

    Pel que fa al contingut del curs, hem parlat de les diferents formes d’organització textual, segons la manera com s’aborda la realitat: els tipus de textos i els gèneres.  A continuació, ens hem centrat en l’explicació dels tipus de textos del curs: el text descriptiu i el text narratiu (vegeu l’índex del llibre a la pàg. 405).

    D’altra banda,  hem fet una introducció dels dos aspectes que cal tenir en compte a l’hora de produir textos: les etapes del procés de redacció i les propietats textuals, fent sobretot èmfasi en la cohesió (els signes de puntuació i els connectors).

    Podeu repassar  algunes de les qüestions tractades rellegint l’article “Preparant un nou curs” del mes de setembre de la revista Viu l’Hospitalet.

    medium_11234353973 (2)

    photo credit: Neil. Moralee via photopin cc

    Finalment, hem posat fil a l’agulla i hem parlat del text descriptiu referit a persones: el retrat, l’autoretrat i la caricatura. Concretament, hem vist la descripció física tant objectiva com subjectiva de persones mitjançant la lectura d’exemples, i hem introduït els recursos lingüístics que cal tenir en compte a l’hora de fer una descripció (l’adjectiu, l’oració simple i l’oració composta, l’ús del punt i la coma com a element de cohesió, etc.).

    Com a tasca d’inici de curs, heu omplert un qüestionari sobre informació personal vostra, amb una descripció física i del caràcter inclosa, i l’heu hagut d’exposar oralment al company o a la companya del costat.

    DEURES

    Per al proper dia, heu de fer una expressió escrita en un full, d’un màxim de 80 paraules, amb la presentació de la persona amb qui heu intercanviat informació oralment en l’activitat anterior. Recordeu que hi heu d’anotar les eines i els recursos que heu utilitzat per escriure’l.

    Per acabar, us recordo que, al final d’aquesta entrada del blog, podeu afegir-hi en forma de comentari el vostre autoretrat (només descripció física).

    Teniu fins dilluns al matí per penjar-lo!

    Benvinguts al blog i molt bona feina!

    Article complet

  • Benvinguda!

    Benvinguts i benvingudes al blog del nivell de Suficiència!

    photo credit: farouq_taj via photopin cc

    photo credit: farouq_taj via photopin cc

    Comencem el curs amb molta il·lusió per part del professorat i esperem que també per part de l’alumnat. Ens espera un camí intens però enriquidor que, de ben segur, ens durà a un resultat satisfactori. Tenim per endavant moltes activitats engrescadores, sense oblidar l’objectiu principal del curs: progressar en el coneixement i domini de la llengua catalana.

    Aquest blog ens ajudarà a tots plegats a seguir el dia a dia de les sessions. Serà una eina de trobada entre alumnes i entre aquests i el professorat. En aquest espai hi trobareu:

    1. Què hem fet?

    Resum del que s’ha treballat setmanalment.

    2. Informacions generals

    Informacions de funcionament del curs.

    3. Recomanacions i enllaços

    Diccionaris, eines en línia, activitats addicionals…

    Com que és un blog compartit per diversos professors, cal que busqueu en l’apartat TROBA EL TEU GRUP (a la columna dreta) el que correspongui. Si cliqueu el vostre grup, anireu a les entrades que siguin d’aquest curs.

     

     Bon curs i bona feina!

    Article complet


1 FOTO NOVA


SEGUEIX-NOS!


TROBA EL TEU GRUP

Fes clic al grup que et correspongui per veure'n les entrades:

S1matí

S1tarda

S3


CURSOS I GRUPS


DICCIONARIS I EINES DE CONSULTA


MATERIALS DE TREBALL


Entrades recents


Comentaris recents


Arxius


Comentaris recents


Meta