Què ens costa de fer servir?
Arran de l’experiència pilot del quadrimestre passat, alguns participants es van queixar que els havia resultat costós i difícil navegar per aquest bloc. La vostra experiència ens servirà per elaborar un manual que ajudi a moure’ns per aquest bloc. Us agraíriem que escrivíssiu un comentari explicant amb quins dubtes o amb quines dificultats heu topat a l’hora de navegar per aquest recurs.
Recordeu que el termini és el 20 de març i obtindreu 2 punts pel comentari. Això sí!, cal que us identifiqueu (nom i curs).


32 comentaris
Miquel Àngel Estepa SI
02 Mar 11
18:45 #
Bona tarda.
A mi em sembla que a vegades era un embolic trobar el lloc on havies de deixar comentaris.
Quan trobaves la opció d’article complert no es veia gaire clar on havies de començar a fer els teus comentaris. Així, quan tenies dos o tres feines atraseades i volies tirar cap a enrera, també era una mica embolicat.
Això és el jo he trobat.
Meritxell Ballús S1
04 Mar 11
18:45 #
És cert que al principi, quan vaig entrar per primera vegada (fa quatre dies) i la segona també; em vaig trobar molt perduda, no entenia res.
És el meu primer curs que faig a distància i he de dir que jo sola m’atabalo.
Però a mida que vaig entrant no em resulta tan difícil.
De totes maneres, no sé si estic fent bon ús del bloc, es a dir, que no sé si es tracta solament d´això de respondre les preguntes proposades o hi ha alguna cosa més.
Ara per ara vaig responent a tot, he de continuar xafardejant una mica més.
Ai! no sé si m´explicat gaire bé!!!!…
meritxell ballús S1
S1 Amparo Atencia
04 Mar 11
18:45 #
Hola,
He de reconèixer que al inici del blog anava mooooooooolt perduda, però mica en mica, preguntant i consultant les entrades al blog i comentaris dels meus companys, vaig aconseguir aclarir els dubtes. Son de molta ajuda els enllaços. Penso que el que ens ha passat a la majoria és que no sabien com moure’ns amb la informàtica, però la pràctica del dia a dia, ajuda.
Igual una petita explicació de l’estructura del blog, amb imatges, com si fos un vídeo de com navegar per els nivells, podria ser de gran ajuda.
Amparo Atencia S1
Patricia I1
04 Mar 11
18:45 #
Jo la veritat que no se si ho estic fent bé perquè vaig una mica perduda, entre que no tinc molt temps i que tot això és nou per mi, però crec que a poc a poc el anire agafant.
Penso el mateix que Amparo en referència a la petita explicació del blog.
Mercè Martorell
04 Mar 11
18:45 #
Hola, bona nit,
Estic d’acord amb l’Amparo i la Patricia. Em passa el mateix, i no sé com fer-ho.
Us saluda.
Mercè I2
Susana
05 Mar 11
18:45 #
Bon dia,
estic
Jo estic igual que vosaltres, al principi estava lucinant, ja que no tenia ni idea per on començar …
Jo personalment amb el que estic més verda és en l’ortografia, osea que en enllaços a la part d’autoaprenentatge estic fent tots els exercicis i passant apunts a una llibreta, fer-ho així m’he ajuda a tenir els conceptes més clars.
També he de reconèixer que estic invertint molt de temps en això.
Una salutació.
Susana Barrera, I 1.
Gemma Franco
05 Mar 11
18:45 #
Crec que com tota novetat, al principi, és una mica embolicat, a mesura que vaig practicant em costa menys.
Per a mi, una de les coses que crec podria millorar seria, que tots els treballs que hem de fer (presentació, comentaris, etc.) estiguessin junts en una pestanya, em refereixo que així no hauríem de llegir tots els articles per veure si hem de fer algun treball en concret.
És possible que no utilitzi bé la web?
Gemma Franco I2
Rosa Escofet I2
07 Mar 11
18:45 #
Hola,
La veritat és que desprès de llegir els vostres comentaris, em sento una mica millor.
Jo estic entrant al bloc des del dimecres cada dia, excepte dissabte, i estava, i encara estic una mica amoïnada. Pensava que a més a més de català, pel mateix preu, aprendria a utilitzar un bloc o, si el dia era pessimista, que potser suspendria català per no enviar els exercicis correctament.
Sigui com sigui, avui he dit: “jo em llenço i si hi ha Déu que m’ajudi”. A més, penso que provant les coses, equivocant-se i rectificant és com s’apren.
Fins aviat
Rosa Escofet, I2
María González
08 Mar 11
18:45 #
Bon día a tothom.
Avui és la primera vegada que faig servir aquesta página. Estic molt, molt perduda, però tinc la confiança de que amb el temps ho faré cada vegada millor. De moment la meva filla gran de 10 anys m’està ajudant amb l’ortografía d’aquest comentari. Fins ara tot el que he apres ha sigut gràcies a la lectura de textes catalans i amb el seguiment dels estudis de la meva filla. Cuand faig fer l’examen de nivell em vaig sorprendre arribar a aquest nivell. Però ha arribat el moment en que necessito un aprenentatje mes intensiu.
Espero que amb el curs pugui obtenir el nivell “C”, aquest es el meu objectiu.
Com diría la meva mare : “a por ello hija”.
Saluts i fins aviat.
María. (I1)
cesca I3
08 Mar 11
18:45 #
Hola, bona nit.
Un dels problemes que vaig tindre en el blog va ser el de que al moment de enviar comentari, el text no es quedava fixtat, aleshores el tenia que enviar per correo.
Em va passar un parell de vegades ,i no ho vaig poguer aclarir.
Fins aviat,
Cesca I3
ROSA I3
09 Mar 11
18:45 #
Hola, veig que no sóc la única que va perduda.
Havia fet cursos de altres coses “on line”, i tot anava per pestanyes.
Però, ens hi acostumarem estic segura. Suposo que passant hores acabarem aprenent i dominant el bloc.
Saluts.
Rosa I3
Noelia Cornejo Lozano
09 Mar 11
18:45 #
Hola companys!!
Per a mi tambè és la primera vegada que faig un curs a distància i penso que amb el poc temps que tenim i tota la informació que ens arriba potser ens bloquegem una mica pensant que anem contra rellotge…vaja dic jo…però crec que reconforta no ser lúnic que pensa igual i que experimentant i donant aquet petit pas ja anem per bon camí.
Una abraçada!
Noelia Cornejo S1
Montse M.O.(S1)
10 Mar 11
18:45 #
Bona nit a tothom!
El trimestre passat era el meu primer curs a distància i mai no havia participat en un bloc(de fet, aquest és l’únic en que hi participo).És tot un repte això de navegar i anar obrin’t pantalles.No és fàcil començar i potser l’únic que limitaria és la part esquerra de la pàgina on diu:categories,històrics,el més popular, darrers comentaris,trobo massa clicks i et pots perdre mentre busques allò que necessites.
Nómes mantindria els enllaços recomanats.Jo he utilitzat els dictats en línia, tens la part escrita i l’audio.Ho trobo una molt bona eina d’ajuda.
Dolores
10 Mar 11
18:45 #
Lola ferres. curs- S 1-
Jo la veritat crec ho estic fent malament. Vaig molt perduda amb la informàtica . No sé si estic fen tots els treballs i les tasques de la Unitat 1 i si els envio correctament. De la graella d´objectius no trobo l ´ apartat “ negociar “, que està valorat amb un punt . El temps que perdo dedicant a espavilar-me amb la informàtica em fà estar negitosa i em fà por no surtir-me en el temps previst . Espero que d´aqui a uns dies m´ habituaré al bloc i seré més positiva. Fins aviat
Lola ferres
Amor Martos
12 Mar 11
18:45 #
Bona nit,
Estic veient, en els comentaris dels meus companys que estem una miqueta… perduts en la immensitat del bloc virtual.
Us dic una coseta… jo també!!! però això, ens té que motivar encara més per esforçar-nos i aconseguir el nostre objectiu.
Es una manera molt divertida i amena d’apendre, no nomès a comunicar-nos en català, sino també a descobrir les tics que ens propocionar aquest Bloc.
Sobre la idea del “Manual” té que ser molt resumit i a l’hora molt concís, la realitat es que la majoria dels meus companys i entre ells m’incorporo, no tenim massa temps en lectures pesades.
Espero que a mida que vagi treballant sobre el bloc, us pugui donar més idees de millora o no, qui sap?
!!
Bona nit i ha estudiar que els dies passen volant!!!
Amor Martos – S1
Carmen Gálvez I3
12 Mar 11
18:45 #
Hola un altre cop,
Bé, m’he llegit millor les instruccions d’aquest article i no havia de fer aquest comentari, perquè pertany fer-ho als nouvinguts.
Suposo que no em restareu punts, oi?
Salutacions COQL.
Yvonne (I3)
12 Mar 11
18:45 #
Bona nit!
Com ja és el segon cop que faig un curs de català a distància utilitzant aquest bloc, ara ja estic més acostumada. És veritat que al principi em costava trobar què calia fer.
Si puc fer un suggeriment, m’agradaria rebre per mail un avís cada vegada que hi ha una nova tasca per lliurar al bloc (potser és demanar massa al pobre tutor).
En el curs passat em va passar que en ocasions no m’adonava quan hi havia una nova feina a fer al bloc.
Fins aviat.
Yvonne (I3)
Carmen Gálvez I3
14 Mar 11
18:45 #
Hola,
A mi el que més em va costar d’entendre, el quadrimestre passat moltíiiisim i aquest una mica menys, és quan has de buscar els tipus de textos per poder triar un pel projecte de treball. Jo entro al pla de treball i espero trobar una llista amb els textos de cada nivell, i fins que em vaig adonar de que havies d’anar mirant lliçó a lliçó per veure que a cada lliçó surt el títol de cada text… Buffff. Quin patiment!!!
Bona nit.
Martin I3
14 Mar 11
18:45 #
Bona tarda!
Com vaig dir en l’apartat anterior estic content amb el desenvolupament de la tasca feta fins ara. A l’hora de fer exercicis o comentaris, el que més em va embolicar va ser quan des del centre ens indicaven que teniem que buscar un text per corregir-lo o perfeccionar-lo, i moltes vegades no sabia com trobar-lo, però amb la distribcció per nivells ha sigut una mica més fàcil.
D’altre banda voldria comentar també que quan tenia algun exercici fet, i per qualsevol circumstància no el vaig enviar al moment, al passar una estona i voler enviar-lo em donava error i havia de tonar a fer-lo, (errada de principiant)
Salutacions.
Martin I3.
Antònia Gomez
14 Mar 11
18:45 #
Hola,
La veritat que em costa bastant navegar pel bloc, també per l’escàs temps en què disposo, i revisant algun comentari estic d’acord amb l’Yvonne, seria possible rebre avís de quan hi ha una activitat nova? També m’agradaria suggerir que les activitats del blog fossin independents una de l’altra, és a dir si una activitat no pots contestar pels motius que siguin, poder seguir amb la següent activitat.
Salutacions
Antònia Gomez (S2)
Marisol, i2
14 Mar 11
18:45 #
bona nit,
la veritat es que em sento com vosaltres, ja que es la primera vegada que entro en un blog d’aquest i no tinc ni idea de com enviar els exercicis ni res de res. espero anar descobrint a poc a poc com s’ha de fer i poder mandar els exercicis a temps.
salutacions.
marisol. i2
Yolanda Capel I1
14 Mar 11
18:45 #
Bona tarda,
Ma costat una mica comprendre com navegar per la`pagina d`inici.
Es el primer curs a distancia i he de dir que me angoixat una mica, pero com va dir el jaume s`ha de tenir paciencia.
No se si tot el que he ficat al bloc es veura. espero que si i amb la practica mensurtire bé, espero…
De mument vaig responent a tot, he de continuar tafaneixant per trobarme mes a gust.
Salutacions
Yolanda I1
Ana I3
14 Mar 11
18:45 #
Hola bona tarda !
Jo, quan vaig començar el curs passat, vaig tindre molts problemes amb el bloc , i de fet ho vaig assenyalar un parell de vagades en els meus comentaris.
Després, amb el temps vaig aconseguir fer-me amb el format, “ una mica estrany si que ho és”.
Els enllaços, no tots funcionen gaire bé, o t’has de en registrar per poder entrar, n’hi ha un parell, que mai no he aconseguit que funcionessin, o no he sapígut per que servien :
1. Word press- diaris en anglès ???, o tots els idiomes , vaia, creia que estudiàvem el català.
2. SALC – t’has de fer un fitxa, això significa perdre tems d’estudi d’altres enllaços, que si, mereixen la pena.
3. A l’enllaç del centre de reacció “ la puntuació- la coma -. les explicacions de com es posen les comes. Ja ho vaig dir en altre comentari anterior però es que des de que ho vaig llegir la primera vegada em va recordar al comentari dels germans Marx:
“La parte contratante de la primera parte, será considerada como la parte contratante de la primera parte.” (…..)
Si algú entén això si us plau que m’ho expliqui:
“Es a dir la 1 es posa entre dos elements; la 2 a l’inici i al final d’un mateix element. Aquesta simple distinció si s’aplica bé permet esmenar alguns dels errors típics com el de menjar-se algun signe de la parella coma-2 És força habitual que potser concentrat en l’entonació o en les pauses que es farien si es llegís en veu alta l’aprenent estalviï alguna coma-2 que els incisos de l’escrit quedin camuflats i que el lector hagi d’estar més atent per copsar-los Per exemple algunes comes que es podrien oblidar fàcilment són la 2a de “si s’aplica bé” la 4a que alguns posarien erròniament abans del “que” anterior o fins i tot la 1b del començament.”
4. SI cíliques al més que hi som (històric), et surt tot el que s`ha penjat, però després si poseu enllaços, hauríeu de posar pestanyes que surtin des de el mateix per que fos mes fàcil.
Crec que ja he criticat bastant, que al final em faran fora per queixar-me.
Ana I3
Miriam Ruiz I2
16 Mar 11
18:45 #
Hola,
Aquesta es per mi la primera experiència en un curs a distancia i he de confessar que al principi em vaig trobar molt perduda, sobretot alhora d’entendre la correlació de les tasques amb els ítem relatius a les unitats i el nivell. Però a mida que he començat a llegir, he començat a comprendre la dinàmica general del bloc. També destacar positivament que el que m`ha donat més confiança i ànims ha sigut la interacció i la possibilitat de compartir el procés d’aprenentatge amb els altres companys.
En aquest sentit, també es cert que a vegades em costa entendre l’organització general de tot i comparteixo el sentiment dels altres. Però continuo llegint, intentant fer-ho i mirant el que van fent els altres; i això m’ajuda molt i em serveix de guia per saber que vaig pel camí correcte.
També es veritat que encara em queden moltes coses del blog per investigar i llegint els comentaris m’adono de més coses que no estic utilitzant. Però estic prenen tot amb tranquil·litat i paciència i espero complir en principi amb els objectius principals.
Pepa Fernández I2
17 Mar 11
18:45 #
Hola,
Crec que al principi et ve tot de nou i costa una mica aclarir-se, però després quan vas investigant s´entén una mica millor.
Una explicació de com fer servir el blog amb imatges o el funcionament amb pestanyes aniria molt bé.
Poc a poc ens ferem uns experts!
Salutacions
Pepa I2
lourdes I1
18 Mar 11
18:45 #
Hola,
Per a mi és le primera vegada que faig un curs a distància. No he participat mai en ningú.
M´ha costat una mica adaptar-me, cada vegada que en vaig ficant costa menys trobar les
coses que tic que fe o estudiar.
Llegint els comentaris dels meus companys me ha servit per entendre millor el blog.
Lourdes I1
Cloti-S3
19 Mar 11
18:45 #
Hola a tothom,
El dia que vaig marxar de la presentació del curs amb el Jaume, estava espantada. Era la segona vegada que feia un curs a distància, que considero més difícil que el presencial, però a més s’havia complicat amb el tema del bloc. Però la veritat és que després d’enviar el primer comentari i navegar pel bloc, vaig agafar confiança.
Considero que està molt bé i no sé si canviaria alguna cosa. El que trobo més interessant i útil són els enllaços. D’altra banda, sí que estaria bé tenir un apartat més clar amb totes les activitats juntes del bloc i així poder consultar en qualsevol moment
Ànims, companys!. Jo crec que ho estem fent força bé!
Cloti-S3 .
Esther S2
19 Mar 11
18:45 #
Bona tarda,
Aquest és el meu segon curs però no us negaré que al principi, hem vaig fer un embolic, no sabia on havia d’escriure i ,fins i tot, vaig entregar un comentari fora de termini. Però poc a poc un es va acostumant i ara considero que ja ho tinc bastant per la mà.
El que hem va resultar més complicat va ser quan al final de quadrimestre es van afegir pestanyes per tal que cadascú escrigués els comentaris al seu curs. Al final vam acabar amb 4 o 5 subcarpetes i a vegades no veia ni on havia d’escriure, seria interessant que tinguessin el mateix títol que l’article on és presenta la feina o bé hi hagués un “link” que ens hi portés. Per el demés tot va funcionar força bé i m’agrada aquesta opció d’aprenentatge.
No us espanteu que tots podem fer-ho! Ànims!
Salut!
Esther S2
Oscar S3
19 Mar 11
18:45 #
Hola,
Moltes vegades tinc dubtes si he completat una tasca o no. Has d’anar a la mateixa, i comprovar que has escrit el comentari. Seria més senzill, per cada usuari, que aparegués la tasca com completada.
Una abraçada,
Óscar S3
Natalia
20 Mar 11
18:45 #
Hola,
al principi em semblava que el web era poc intuïtiva, em costava trobar les coses i saber si havia respost o no les activitats. Ara, després d’uns dies, el trobo més fàcil.
Mágrada estudiar a distancía, una vegada que et familiaritzes amb la web, es tot mes facil.
Esther S2
20 Mar 11
18:45 #
Bé veig que m’he equivocat perquè aquest apartat és pels nouvinguts.
Espero que tot i així el meu comentari us hagi donat ànims!
Salut
Esther S2
Mònica Pons s3
20 Mar 11
18:45 #
Hola a tots,
Veig que no sóc l’única que va un pèl perduda.
Crec que és com tot , el primer costa , no saps on clicar i no tens gaire clar que quedi gravat correctament.
Ànims!!!!
Mònica S3
Escriu un comentari
RSS dels comentaris