• 12 sessió Suficiència 2

    Els encarregats de fer el dietari del dia 16 de maig som el Manuel i jo. Com sempre, vam començar amb la lectura del dietari de la classe anterior.

    El Jaume ens va demanar que comentéssim la definició d’un videolit​, que havíem de tenir penjats al bloc. Gairebé tots coincidien en la definició que un videolit ​​és un treball audiovisual o vídeo on es fusionen imatges, sons, amb un text literari i és una forma més interessant d’aprendre.

    Seguidament el Jaume ens va explicar les diferències entre:

    • Oració simple: Només conté un verb.

    Exemple:El  Pedro treballa.

    • Oració composta: És una oració que té més d’un verb o dues oracions simples que s’han combinat.

    Exemple: El gos juga després de dinar.

    • Oració subordinada: És una oració que és dins d’una altra i sense la qual no té sentit. No poden ser molt llargues.

    Exemple: És un vídeo on es narra un text literari.

    • Oració cordinada: Són oracions que tenen sentit per si mateixes i no depenen d’una altra.

    Exemple:Va sortir el sol i ens vam anar a la platja.

     

    Després, treballem les oracions de relatiu. Una oració de relatiu s’usa sempre per ajuntar dues oracions o continguts preposicionals que comparteix un dels seus arguments.

     

    Exemples d’oracions subordinades de relatiu:

     

    • La noia és la meva cosina. La noia arribarà en el tren de la tarda.
    • La noia que arribarà en el tren de la tarda es la meva cosina.
    • L’habitació era molt confortable. Jo treballava a l’habitació.
    • L’habitación on treballava era molt confortable.

    Vam fer uns exercicis per practicar-los.

     

    Finalment, ens va explicar els pronoms de relatiu que són:

     

    • Que: Àton.
    • Què: (després d’una preposició): Tónica= el qual, la qual.
    • Qui: (després d’una preposició): S’utilitza per a persones= els quals, les quals.
    • On: (s’utilitza sempre que vagi després d’un lloc) En què: (té el mateix significat que on, però s’utilitza quan es parla d’alguna cosa que no sigui un lloc físic).

     

    Exemples:

    ...Santa Coloma de Farmers, on el seu pare exercia de notari…

    …així com la llarga convalescència d’un xarampió que el va postrar al llit…

    La dictadura, la qual va compartir l’abolició de…

    També vam fer un exercici d’aquest tema. Completar pronoms de relatiu S Espriu

    I per finalitzar, el Jaume ens va explicar un conte mític molt interessant, però ja era dijous …. i una mica de son… ;))))

    Ja que vam parlar del mite i d’òpera, us he inclòs un fragment  de Richard Strauss Ariadne auf Naxos. És una òpera que il·lustra l’estil de Salvador Espriu, tràgic i irònic alhora. Si en voleu saber més, cliqueu aquí.

    Opinió de la Mª José: Penso que amb el Jaume se’m fan les classes més curtes i intenses. Utilitza un mètode molt actiu de l’aprenentatge i això m’agrada: m’obliga que treballi i el millor és que ho fem a classe i participem tots junts en grups.

    De vegades la seva ment va més ràpid que les seves paraules i se li fan un embolic. Peró m’agrada molt el Jaume .. però com a professor, ehhh!!

     

    Opinió d’en Manuel.- Avui ha sigut una classe molt interessant. Hem repasat els pronoms de relatiu. Hem après a formar oracions subordinades de relatiu, cosa que utilitzem molt sovint, llavors sense adornar-nos. A poc a poc, estem aprenent molt, i en el meu cas, estic agafant confiança per a parlar en català.

     

  1. […] Sessió 12 amb l’S2. Cliqueu l’enllaç per consultar la sessió. […]

  2. jsans

    21 maig 13
    17:57 #

    M. José i Manuel,

    Celebro que us agradés perquè vaig acabar la classe pensant quin dos rotllos us havia clavat: els relatius i el mite d’Ariadna. És important que us aneu adonant del progrés i el que comencen a ser fortaleses.

    Fins després!


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share