• Sessió 17 Suficiència 3

    De kurafire, extreta d’ http://www.flickr.com/photos/62449696@N00/271616113

    Diari d’abord

    Ahir vam emprendre el primer vol per al qual ens hem preparat aquest trimestre. Ens va alegrar retrobar-nos amb la Susann, una antiga companya, que ha seguit el curs a distància.

    Vam escoltar l’àudio per fer l’exercici de comprensió oral. Després vam poder anar fent cadascú al seu ritme la resta d’exercicis.

    De fet, no és tan difícil pilotar una avió.  Sorprèn la confiança que tens quan notes que controles l’aparell. Vas segur cap a la fita, les Blue Mountain. La vista, des de dalt, és espectacular!

    Demà, segon vol. Si hem estat capaços de sobrevolar-les en aquest primer dia, per què no podem traspassar-les demà?

    Què he de tenir present?

    1) l’article d’opinió

    • Mireu-vos la pauta de revisió
    • Consulteu l’article i la rúbrica de la vostra carpeta. Sigueu conscients del que vau haver de millorar.
    • A l’hora de generar idees per al text:
      • introducció què sé del tema/ per què n’hem de parlar?
      • exposició:
        • què en penso ? (tesi)
        • per què?
        • què em poden dir en contra?
      • conclusió
        • què espero que faci el lector amb el meu text?

    2) el comentari de blog

    • Recordeu quins són els elements: 
      • salutació
      • text
      • comiat

    Tingueu present:

    • Per identificar-nos, ja signem els dos textos. Evitem, doncs, fórmules pròpies del canal oral: “Hola! Sóc el Jaume i m’agadria manifestar la meva opinió…”
    • És important tenir clara la distribució del text. He de formar paràgrafs (cliqueu l’enllaç per si voleu refrescar, fent servir els punts i seguit. És el signe que utilitzem per unir idees d’un mateix tema. En canvi,per anar formant els diferents paràgrafs, els separaré amb un punt i a part.
    • Eviteu, sobretot, de  fer oracions-paràgrafs. Fa feixuga la lectura del text.
    • Com hem dit, per separar oracions tenim el punt i no pas la coma.

    DEURES

    Allibereu el versos aquí. El termini és fins al 17 de març.  Incloeu-hi títol i autor del poema:

    “la pluja li  contava/ com has mort sol” (Petita cançó de la teva mort, Salvador Espriu)

    La tasca final per mantenir  la nota de curs.  Cliqueu aquí. El termini és fins al 19 de març.

     

     

  1. […] Sessió 17a amb el grup S3 , cliqueu l’enllaç per seguir la sessió […]


Categories


Històric


Blogroll


Per resoldre dubtes


Recursos per a l'aprenentatge


Vídeos


Darrers comentaris


Núvol d’etiquetes


Share