• C2/dj. 7a sessió

    En aquesta darrera classe de l’any, fem un repàs a quina estructura ha de tenir un bon informe i quin tipus de llenguatge és el més adequat.  Tingueu en compte  aquests  consells de redacció, que hem comentat un a un. Per praticar-los, feu aquests Exercicis millora redacció.

    Una de les recomanacions és usar un llenguatge igualitari;  n’hem parlat abastament i perquè pugueu consultar les diferents estratègies aquí teniu Guia d’usos no sexistes de la llengua.

    Només em cal, desitjar-vos bones festes de Nadal…

    Postal_Nadal_2014

    Article complet

  • C2/dt. 10a sessió

    Avui hem iniciat les presentacions orals amb dos temes ben diferents però suggeridors que han propiciat un petit debat a l’aula. La Margarita ens ha mostrat com la tecnologia pot canviar, i de fet canvia, la manera de percebre i enterndre el món.  Tot pot estar  connectat:  la informació més detallada de qualsevoll objecte o cosa, o persona,  a l’abast de tothom.   Per saber-ne més, ens recomana Internet de les coses, Dr. John Barret.  De l’exposició, n’hem fet un breu resum i, posteriorment, un tuit, per practicar síntesi i  estar presents al món virtual i a les xarxes socials.

    La Gemma ens ha parlat sobre una de les seves aficions, les sèries i els personatges de ‘frontera’ com els  assassins en sèrie. Tal com ha suggerit la seva pregunta final, s’ha obert debat sobre la justícia.

    Per acabar,  hem començat a treballar la unitat 3 del  DOSSIER C2, la notícia.    Podeu consultar els trets bàsic i l’estructura que ha de tenir a LA NOTÍCIA .  En grups,  heu preparat  l’esquelet de la notícia a partir del titular que  heu escollit. Ara, cal que la redacteu individualment i me l’envieu.

    Bones festes de Nadal!

    Article complet

  • C2/dj 6a sessió

     Avui hem repassat els connectors causals (perquè, per què, ja que, com que…) i els que no ho són (doncs, posat que, tanmateix…).  Cal que repasseu l’ús correcte de les preposicions simples i compostes  itineraris_preposicions

    A partir dels resums que vau fer sobre la taula rodona, hem comentat com ha de ser un bon resum. En teniu un model i un text per resumir  a el RESUM.

    Hem vist, també, l’estructura que ha de tenir un informe. Mireu-vos els enllaços del dossier  http://www.cpnl.cat/edicions/C2_alumne.pdf per ampliar-ne informació.    A partir de la base d’orientació que heu preparat en grup, acabeu de redactar l’informe per al proper dia.

     

    Article complet

  • Què s’ha de fer amb el cadàver?

    El timbre de la porta va sonar amb estridència. Era una senyora que passava dels cinquanta.
    —Hola –em digué–. Que hi ha la seva senyora?
    —No. Ha sortit a comprar…
    —Miri –em va dir, interrompent-me–: és que acabo de matar el meu marit i estic una mica trastornada. Sóc la veïna del tercer segona. Em recorda? Com que no hi estic acostumada i s’han de fer tantes providències… Que em podria acompanyar? Vingui i vegi-ho vostè mateix…
    Vaig pujar amb ella i ho vaig veure: el seu marit era al terra del menjador, mort. No hi havia sang, però tenia un bony moradenc a la templa esquerra que feia molt mala espina.
    —Senyora –vaig dir-li de seguida–, ara s’han de fer tres coses, per ordre i sense perdre la calma. Primer, telefonar a un facultatiu. Segon, avisar la policia. I tercer, donar la notícia als parents…
    Aleshores ella em va fer aquestes observacions:
    —No crec que calgui res de tot això. El metge és innecessari; només ens pot confirmar el que ja sé. La policia també ens faria més nosa que servei: la seva feina és aclarir enigmes, buscar culpables i agafar-los. Aquí no hi ha misteri, el culpable no s’amaga i ja em dirà de què ens serviria a tots plegats que em detinguessin. Pel que fa als parents, no en tenim cap, és una qüestió entre ell i jo, estrictament privada. Oi que ho entén?
    —Bé, sí… Però, què en farà, del cadàver?—vaig preguntar-li.
    —Per això li he demanat ajuda. Ja ho tinc pensat, però m’agradaria sentir-me acompanyada…

    Extret i manipulat de Pere Calders, Tot s’aprofita (d’Itineraris d’Aprenentatge)

    No sabem com acaba Pere Calders aquesta història. I tu, com l’acabaries?

    Article complet

  • C2 dt/ 9a sessió

    Avui hem treballat la coherència i la cohesió en alguns dels textos de la unitat 2 del dossier de C2.  Fàcilment heu detectat els errors que contenien: la manca de cohesió i d’una estructura clara,  la repetició d’idees, les frases mal cohesionades, els errors gramaticals…  Ara, doncs,  el següent pas és que vosaltres no cometeu aquests errors que detecteu en els escrits d’altri.  Sovint és més fàcil detectar que un altre s’equivoca que reconèixer que nosaltres no ho fem bé…És molt important que tingueu en compte tots aquests principis i recomanacions d’escriptura que hem vist fins ara i que un cop tingueu un text, el deixeu reposar i el reviseu posteriorment; segur que el millorareu i fareu  bons escrits.

    Per al proper dia, cal que  repasseu sintaxi als itineraris_sintaxi i feu exercici   Verbs preposicionals.

    A l’enllaç el RESUM  teniu una mostra de com fer un bon resum i un text per resumir per al proper dia.

     

     

    COHERENCIA

    Article complet

Històric


Categories




Entrades recents


Blogroll


Enllaços d'interès per a l'aprenentatge


Recursos TIC


Segueix el CNL a


Webs d'interès


Paraules clau