• “Jo confesso” de Jaume Cabré

    cabreL’Eva ens recomana  Jo confesso, de Jaume Cabré.

    Es tracta d’un llibre amb un ampli recorregut en el temps (més de 700 anys),  un llenguatge ric i amb alternança de la persona narrativa (de primera a tercera i a l’inrevés) en un mateix paràgraf. És el relat  que fa Adrià Ardèvol, el protagonista, quan s’adona  dels primers símptomes de la malaltia degenerativa que pateix. A partir d’aquest moment, comença a escriure la seva autobiografia. Adrià, nascut a Barcelona l’any 1946, és un individu superdotat en estudis i en aprenentatge de nous coneixements: parla deu idiomes, toca el violí, escriu llibres  i ha heretat del seu pare la passió pel col·leccionisme.

    Podeu llegir-ne la    Crítica de Joan Josep Isern

    Bona lectura!

     

    Article complet

  • C2/dj. 10a sessió

    filo_clockEl moviment Slow ens ha servit per treballar el resum i fixar-nos, sense presses,  en la redacció dels nostres escrits. Quins errors solem cometre? Què ens cal millorar: l’ortografia, la puntuació de les frases, la cohesió, l’ús dels connectors? Caldrà anar-ho fent a poc a poc, però amb constància i dedicació.  Som-hi!

    La Margot s’ha atrevit a fer un pas endavant i  s’ha apropat al cos immòbil que ens intriga cada setmana.

    Després de la pausa hem repassat l’ortografia de les consonants alveolars, la S sonora /z/  i la S sorda /s/ fent l’exercici S_Z.   Si creieu que us cal, feu-ne més exercicis a casa itineraris

    El  proper dia  veurem què són Verbs preposicionals , el canvi i caiguda de preposicinos,  i  practicarem connectors i pronoms relatius.

     

    Article complet

  • C2/dt. 12a sessió

    Després de fer de periodistes per una estona,  avancem en el descens de l’Himàlia.

    La Marta ens ha fet una exposició sobre l’apoderament de la dona i ha obert molts fronts de debat: la igualtat (o no) entre homes i dones, les influències culturals i religioses en el comportamdonaent de les persones, l’educació dels nens…    Tot el que ha sortit ha estat com una pluja d’idees que us servirà per redactar individualment un article d’opinió queheu de fer aquesta setmana. N’hem vist l’estructura i característiques a ARTICLE D’OPINIÓ i també SALC

    A continuació, l’Elisa  ens ha argumentat oralment i gràficament per què viatjar és important per a ella. Gràcies a totes dues!

    La segona part de la classe l’hem dedicat a repassar els  pronoms relatius.  També hem fet un repàs a l’ortografia de les consonants oclusives (P-T-C i B-D-G)  i per al proper dia, repasseu l’ortografia de les consonants alveolars ( /s/  i  /z/).

     

     

    Article complet

  • C2/dj 9a. sessió

    Després del dictat creatiu d’en Josep, amb força mots difícils, hem comentat els resums que vau fer i   n’heu hagut de fer un altre, un pèl més compolex.

    Per tal de tenir una mostra del RESUM us en penjaré una mostra  com a comentari a aquesta entrada. Vosaltres podeu penjar-hi, les mostres d’INFORMES que ja teniu revisats.

    Hem començat  a treballar la LA NOTICIA.  A partir de titulars del diari,  heu preparat el cos de la notícia en grup i ara cal que individualment la redacteu i me l’envieu.

    Repasseu l’ortografia de la  S  sonora i la S sorda, del dossier de nivell C. En farem pràctica el proper dia.

     

    RESUM

    Article complet

  • C2/dt. 11a. sessió

    Reiniciem el curs fent el cim a l’Himàlaia.

    Hem tingut dues exposicions: l’abandonament d’animals de companyia  i els beneficis de fer exercici i anar en bicicleta.

    noticiaHem repassat les característiques, format i tipus de llenguatge que ha de tenir una notícia i heu analitzat les que havíeu redactat vosaltres mateixos. Ara cal que tot allò que detecteu erroni en els textos d’altri, ho apliqueu als que feu vosaltres.

    Per repassar el que hem vist fins ara, teniu exercicis de pronoms relatius i connectors per fer a casa.   També podeu repassar l’escriptura de les consonants oclusives al dossier que teniu.

     

    Article complet

Històric


Categories




Entrades recents


Blogroll


Enllaços d'interès per a l'aprenentatge


Recursos TIC


Segueix el CNL a


Webs d'interès


Paraules clau